– Samspillet har vært livlig, og vi har vært involvert i ulike utviklingsprosjekter med mor- og søsterselskaper. Vi er eksperten på kaldt klima og ventilasjon som oppfyller nordiske krav i gruppen av bedrifter som tilhører gruppen. Det har vært etterspørsel etter vår spesialkompetanse.

Året 2023 har vært et dobbelt jubileumsår for Enervent Zehnder. I år har selskapet produsert ventilasjonsaggregater i 40 år, og i Norge har ventilasjonsaggregater blitt markedsført under navnet Exvent i 20 år. De siste tiårene har rommet flere eierskifter og samtidig en endring i ytre utseende. Med den kommende reformen vil den grønne logofargen som ble introdusert i 2008 gradvis bli historie. Exvent logoen blir stående inntil videre, men den vil bli brukt sammen med Zehnder Groups logo i fremtiden.

Saken fortsetter under bildet:

På bildet ser vi Sonja Häggman, ansvarlig for Enervent Zehnders og Exvents markedsføring og kommunikasjon, og Gard Skjelstad, salgssjef Exvent Norge.

– Selv om vår eksterne fargeskala endres, tilbyr og produserer vi fortsatt høykvalitets ventilasjonsløsninger utviklet i Finland, forteller Sonja Häggman i en pressemelding, som er ansvarlig for Enervent Zehnders og Exvents markedsføring og kommunikasjon.

Häggman bekrefter at det å bli med i et internasjonalt konsern har åpnet flere muligheter for Enervent og Exvent til å utvikle sin egen virksomhet.

– Sveitsiske Zehnder Group, som er et familieselskap, har aktivt utvidet virksomheten gjennom oppkjøp, og det har vært mange landspesifikke merkevarer under samme tak. Reformen søker blant annet å styrke den generelle bevisstheten om Zehnder i alle driftsland. Gjennom dette støttes vekst og utvikling av datterselskaper i ulike land.

Alle Zehnder Group-selskapene har høy kvalitet og avanserte produkter til felles. Det beskrives også med slagordet «Always the best climate», skriver de i pressemeldingen.